Ze względu nie możemy spotykać się bezpośrednio w gabinecie, a nie wszyscy z Was moich klientów są gotowi na sesje indywidualne on-line, proponuję Wam 2 x tygodniu Zadania do praktykowania na co dzień. Pamiętajcie też, że jestem, możecie dzwonić, lub kontaktować się na msn.
Bardzo zależy mi na wspieraniu Was, by w radzeniu sobie z emocjami, które są dla Was często źródłem cierpienia, staliście się bardziej czułymi, uważnymi, kochającymi siebie ludźmi.
Moi klienci wiedzą, że zmiana życia zaczyna się od zmiany w Nas samych…..
Chciałabym, by poprzez świadomość swoich stanów emocjonalnych, uważności na swoje ciało, które pokazuje historię naszych przeżyć, każdy z nas umiał znaleźć źródło swojego cierpienia, wziął odpowiedzialność za swoje odczucia, i wiedział jak skutecznie wyregulować ich odczuwanie.
Rezyliencja to umiejętność radzenia sobie z trudnościami dnia codziennego, stawiania czoła wyzwaniom na drodze, umiejętność wykorzystywania pojawiających się możliwości. Rezyliencja sprzyja dobrostanowi, czyli poczuciu spokoju, szczęścia, miłości , pomimo świata pełnego zmian.
Najważniejsze to wiedzieć, jak przekształcać każde doświadczenie w trwały zasób, jak „kolce zamienić w róże”. Dziś nauka mówi o pozytywnej neuroplastyczności, tak, można nasz mózg nauczyć „Szczęścia”. Nie wystarczy jednak jednorazowe przyjemne doświadczenie, to nie wystarczy.
Nasz mózg potrzebuje ćwiczeń, utrwalania, wystarczy zatrzymać się wiele razy dziennie na chociaż 1 minutę i poczuć dobrostan, a z czasem doświadczenia przyjemne się zsumują i poczujesz wyraźne rezultaty w postaci zadowolenia, spokoju, radości, błogostanu.
WYZWANIE NR 1
NIE – oglądanie co godzinę wiadomości w TV, słuchanie radia z wiadomościami, przeglądanie portali informacyjnych, rozmawianie nieustannie na jeden temat
TAK – na oddychanie, spacery, zabawę z dziećmi, zwierzętami, ćwiczenie fizyczne, taniec, gra na instrumencie, malowanie, itp. Wszystko to, co sprawia Ci naprawdę przyjemność😊

3 podstawowe potrzeby człowieka zgodne z ewolucją naszego gatunku to:

  1. 1. Potrzeba bezpieczeństwa (nasze schronienie),
  2. 2. Potrzeba satysfakcji/przyjemności (pożywienie, aktywności),
  3. 3. Potrzeba więzi (łączenie się z innymi)

Codziennie się nam te potrzeby przypominają 😊Jako ludzie możemy je zaspokoić na 4 sposoby:

  • Rozpoznawanie, co jest prawdziwe, a co jest np. iluzją umysłu
  • Zapewnienie sobie niezbędnych zasobów,
  • Regulowanie myśli, uczuć i działań,
  • Odnoszenie się do innych i świata

12 Sił wewnętrznych czyli nasze zasoby psychiczne mogą pomóc nam w zaspakajaniu tych potrzeb !

Siła wewnętrzna nr 1 zaczynamy : WSPÓŁCZUCIE

– zaczynamy od współczucia skierowanego dla Siebie, gdyż to Współczucie pomaga NAM rozpoznać swoje głębokie wewnętrzne potrzeby i ujawnić pragnienia zrobienia czegoś, żeby te potrzeby zaspokoić

Większość z nas przyjaźni się bardziej z innymi niż z sobą, więcej poświęcamy uwagi drugiemu niż sobie samemu, to sprawia, że oddalamy się od Siebie, z czasem nie czując swoich potrzeb….

Pytania do Siebie Samego: Jakim jesteś przyjacielem dla samego siebie? Czy potrafisz o siebie zadbać jak o najbardziej kochaną osobę? Jak wyglądałby Twój dzień, gdybyś robił więcej tego, czego pragniesz? Z kim przebywasz najwięcej czasu jak nie z Sobą? Doceń Siebie, posłuchaj z uważnością, nie oceniaj, zobacz jak siebie traktujesz chwila po chwili, a może zostawiasz Siebie na końcu….

Kiedy dobrze opiekujesz się, troszczysz o Siebie, masz więcej cierpliwości do innych, chętniej współpracujesz, stajesz się lepszy dla innych, bo mniej w Tobie frustracji….

Hasła do praktykowania na co dzień:

„Jestem dla Siebie Ważna/y”

„Staję po swojej stronie”

„Jestem Swoim najlepszym Przyjacielem”

„Życzę sobie wszystkiego, co najlepsze”

Wielokrotnie powtarzaj , codziennie, rozmawiaj z sobą czule, aż utworzą się stale zmiany neuronalne w mózgu( w strukturze lub funkcji). Powodzenia !!!!