Lepiej czujesz się psychicznie, czujesz spokój i czułość

Masz lepsze zdrowie, gdyż poprzez częste odczuwanie współczucia wobec siebie dochodzi do zmniejszenia się wewnątrzkomórkowych stanów zapalnych w odpowiedzi na stres i do zwiększonej zmienności rytmu zatokowego (wskaźnik kojarzony ze zdolnością do szybszej regeneracji po sytuacjach stresowych)

  • -zmniejsza poziom lęku, odczuwania stresu i zachowań depresyjnych
  • -zmniejsza poziom kortyzolu
  • -podwyższa motywację do działania
  • -poprawia relacje z innymi

Czyli nie opłaca się krytykować siebie na każdym kroku, gdyż przez to aktywujesz swój współczulny układ nerwowy czyli jesteś w trybie walki lub ucieczki, to podwyższa kortyzol, a wtedy nie masz dostępu do swojego potencjału, do rozwiązań, do radości z życia.

Współczucie wobec samego siebie uruchamia system opiekuńczy, co wyzwala m.in. oksytocynę czyli hormon przynależności i miłości. To również hormon przytulania, który wyzwalany jest podczas tulenia się, seksu, karmienia dziecka przez mamę, prowadzi do łagodności, błogostanu, a wtedy lepiej przyjmujemy informacje ze świata, nie czujemy się tak przytłoczeni krytyką z zewnątrz.

Siła współczucia wobec siebie samego buduje twoją wewnętrzną moc, niezależność od tego, jak traktują ciebie inni ludzie i jakie inne czynniki ze świata, chcą wyprowadzić ciebie z równowagi. Sprawia, że czujesz się potem gotowa wyjść naprzeciw ludziom i tworzyć więzi, stajesz się szczęśliwsza/y, spełniony/a.
Czy umiesz o Siebie zadbać, traktować się z taką samą cierpliwością, wyrozumiałością, życzliwością, jak innych, czy nie obwiniasz się za błędy..

WYZWANIE NR 7

„Pozycja SamoWspólczucia”
Nasza postawa ciała, sposób siedzenia, chodzenia, może wpływać na nasze myśli, emocje, zachowania, zmienia naszą chemię mózgu:
„Spróbuj przybrać taką pozycję, zrób ruch, gesty takie, by świadczyły o Twoim samo-współczuciu, np. rozluźnij twarz, uśmiechnij się do Siebie w lustrze, obejmij się, pogłaszcz, pocałuj, lub połóż dłonie na sercu, patrz się Sobie w oczy z miłością, czułością, zostań w tej pozycji z 2-3 minuty, powtarzaj codziennie rano lub wieczorem i … obserwuj zmiany w nastawieniu do siebie jak i innych.”

A w prezencie ode mnie – Wizualizacja „Uzdrawianie wewnętrznego dziecka” dla tych z nas, którzy często zapominają o Sobie, a bycie z Sobą jest zbyt trudne….