Dziś wiemy już, że o naszym sukcesie w życiu, o tym, czy czujemy się spełnieni, zrównoważeni w sferze relacji z ludźmi, w środowisku pracy, decyduje nie nasze IQ czyli wrodzony potencjał intelektualny (pojemność, ilość i jakość wiedzy, jaką możemy zgromadzić w ciągu życia), już nie to jest decydujące, żadne nasze certyfikaty, dyplomy, kolejne szkolenia…owszem wspomagają, ale nie decydują o poczuciu szczęścia i realizacji życiowej.

Dziś to EQ (Emotional quotient) czyli iloraz inteligencji emocjonalnej, który można zbadać testem psychologicznym, podwyższa nasze szanse na dobre jakościowo życie, na dobrostan i spełnienie..…i warto wiedzieć, że przez całe życie każdy z nas może kształtować swój potencjał emocjonalny. TO BRZMI OPTYMISTYCZNIE!!! Nie musimy cierpieć przez silne emocje, nie musimy czuć, że „jest nam ciężko, że ciągle żyjemy w lęku, przytłoczeni emocjami, albo, że już nic nie czujemy, żadnej radości z życia…” jak często mówią moi klienci.

Chcesz być osobą inteligentną emocjonalnie? To rozwijaj w Sobie:

1. Rozróżnianie uczuć, emocji
2. Nazywanie emocji, komunikowanie ich
3. Wyrażanie emocji
4. Kontrola nad emocjami
5. Empatia/współodczuwanie

Naucz się rozpoznawać i nazywać 7 podstawowych Emocji, tych zakodowanych w mózgu limbicznym, potrzebnych nam do przetrwania. To one w obliczu zagrożeń działają jak system alarmowy, nieświadomie się włączając i wzbudzając w nas ciąg reakcji fizycznych i psychologicznych.

Te Emocje po prostu pojawiają się, i będą się pojawiać, to naturalne, właściwe….każda z tych Emocji, jeśli ją rozpoznasz oraz nazwiesz, powie Ci coś więcej o Tobie, o Twoich Potrzebach.


WYZWANIE NR 4
Odkrywanie Emocji Podstawowych

  • Czy często czujesz jakąkolwiek złość?
  • Czy często czujesz jakikolwiek strach?
  • Czy często czujesz jakikolwiek smutek?
  • Czy często czujesz jakąkolwiek radość?
  • Czy często czujesz jakikolwiek wstręt?
  • Czy często czujesz jakiekolwiek podekscytowanie?
  • Czy często czujesz jakiekolwiek pobudzenie seksualne?

Poczuj każdą z Tych emocji…… zostań z nią przez min. 30 sek………… przywitaj się „Witaj smutku…” głęboko przy tym oddychaj…. co pojawia się. jak zostajesz z daną emocją dłużej?
Co czujesz w ciele, jak jesteś dłużej z Twoim smutkiem, lękiem i kiedy z uważnością oddychasz, przyglądasz się im…może pojawia się …. jakaś potrzeba, pragnienie?
To może być Twoja potrzeba odpoczynku, zabawy, może tęsknisz za kimś, za czymś, może potrzebujesz poczuć się doceniony/a przez bliskich, a może bardziej szanowany?

Dokończ zdania:

Jestem zła/y na………, ponieważ………………..,

Jestem smutna/y z powodu………, ponieważ………………….,

Boję się…………….., ponieważ………………..,

Cieszy mnie ……………………i mam ochotę się z tym podzielić…………………..,

Czuję wstręt, gdy……………………….., ponieważ…………itd……

ćwicz….i zobacz do czego dotrzesz………………….

Im trafniej skojarzysz swoje Emocje z Potrzebami, tym większa szansa, że je wyrazisz głośno innym, może wtedy inni Ciebie zrozumieją i będzie szansa na zaspokojenie ich. Powodzenia !!!!!!

„A co kiedy moje wyrażane potrzeby nie są wysłuchane i mamy poczucie bycia niezrozumianym ?
Już 7 kwietnia kolejne spotkanie …zapraszam😊

Jeżeli potrzebujesz porady lub sesji indywidualnej umów się:
https://calendly.com/psycholog-kulka/online